torsdag 31 mars 2011

Det är inte okej

att behöva skriva månadsrapport om träningen i MARS, medan det snöar ute :o( , men jag kan inte göra något åt vädret, så jag ska bara sammanfatta vilka olika pass jag har kört de senaste 31 dagarna.

Fysisk träning – 46 pass:

  • Step intervall x4
  • Afrodans x3
  • Fys & självförsvar x3
  • Promenader/lite jogg x21
  • Latino x2
  • Zumba x1
  • Spinning x2
  • Aerobics x2
  • Box x1
  • BodyCombat x1
  • PowerYoga x2
  • FYS x2
  • Innebandy x1
  • Actic Cirkel x1

Mindre fysiskt krävande/mental träning – 4 pass:

  • Mindfulness x2
  • Antistress Yoga x1
  • Energi Yoga x1

Kaloriförbrukning genom motion:

  • 22143 kcal

Antal vilodagar:

  • 7 st

Slutsatser/funderingar efter månaden:

  • Jag lyckades med KONTINUITET och VARIATION i träningen som föreläsaren tyckte var viktigt.
  • 7 vilodagar under 1 månad tyder på att jag inte är träningsnarkoman även om jag har tränat rätt mycket.
  • Jag har hört/läst att om man blir av med 3500 kalorier mer än vad man intar under en vecka, kan man gå ner nästan ett halvt kilo fett i veckan. Enligt min kaloriförbrukning borde jag har gått ner några kg fett denna månad, vilket jag dessvärre inte gjorde. Eller så byggde jag lika mycket muskler eftersom min vikt inte har förändrats under mars. Fast man kan nog inte bygga muskler så snabbt, så det måste vara maten som gör det svårt för mig att gå ner i vikt. Jag undrar hur mycket muskler en 25-årig kvinna kan bygga under en månad med den träningsaktivitet jag har? Om det är någon som kan en hemsida där man kan kolla upp sådant, vore jag tacksam om Ni kunde länka till den i en kommentar. Tack på förhand!

1 kommentar:

  1. bara en fråga angående det här med viktnedgång; mäter du dig? Eftersom vågen visar vad man väger fett och muskler tillsammans. Men om du mäter midja och höft, så är det lättare att se vad som händer på fettfronten. /Mia

    SvaraRadera