tisdag 11 oktober 2011

Äntligen tisdagsträning!


Åh, vad jag har saknat dubbelpasset Step & Latino! Som jag skrev tidigare idag har jag inte tränat på en tisdagskväll sedan v35, så det var verkligen på tiden att kunna vara med på dessa roliga träningar.

Jag började med Step där nästan hela koreografin har man hunnit byta ut sedan jag var med senast. Tur att jag är bra på att lära mig koreografi snabbt. Jag tackar åren då jag tävlingsdansade för det. ;o)

För om man kan hänga med i stegkombinationerna lyckas man också hålla pulsen uppe. Jag hade 152 i snitt och 173 som max, och förbrände 662 kalorier under denna första timme.

Sedan kom favoriten Latino. Dans, dans, dans!!! Underbart. Bra fart i 55 minuter och härlig stämning och glädje i gruppträningslokalen. Pulsen var faktiskt ännu högre det här passet: max 185, snitt 154 vilket också gjorde att kaloriförbrukningen blev högre: 697 kcal.

Det är ju tur att jag förbrände 1359 kalorier ikväll efter att ha faktiskt ätit en bit prinsesstårta i eftermiddags:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar