onsdag 12 oktober 2011

Min perfekta lunch


började med en Misosoppa med lite drag i. Sedan fortsatte jag med en Laxtemaki:



Huvudrätten var en 10-bitars Sushimix:


Till sushin drack jag plommon- och mandelsake eftersom jag skulle åka kommunalt hem och kunde lika gärna lyxa till det lite. Det är ändå inte varje dag jag kan äta på Sushikungen.


Sedan testade jag en nyhet som heter Tataki och ska ätas så fort man får den serverad och smakar jättebra. Sjögrässalladen som man får till Tatakin är också väldigt god.


Lunchen avslutades med japanskt te fullt av antioxidanter.

Hela lunchen kändes lyxig: jättefina råvaror och garnering. God mat och dryck. Man känner sig som drottningen när man äter hos Kungen. Personalen är väldigt trevlig och vill ge sina gäster en riktig matupplevelse. Det lyckas de med!

Ni måste verkligen testa detta sushiställe om Ni inte redan har gjort det. Om Ni har varit där vet Ni vad jag pratar om, och jag antar att Ni vill återvända dit. Jag vill det så snart som möjligt!!!

2 kommentarer:

  1. Hehehe.. Sushikungen blev väl omtalad idag. ;) Härligt att du unnade dig en sån lyx, det är du väl värd!!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. men ååhhhh.:!!=!=)!(/#&(&#%/"%8

    SvaraRadera