måndag 17 oktober 2011

Paket + Utvärdering nr3


Paket
Jag gillar att få paket. Idag fick jag två böcker från Adlibris. När jag skulle beställa en kursbok passade jag på att köpa en kriminalroman också. 



Det är Ninni Schulmans debutroman Flickan med snö i håret som jag tänker börja läsa i veckan nu när jag har läst klart ytterligare en bok sedan jag blev klar med Dödens stad av Michael Connelly. 

Den här gången blev det en svensk spänningsroman: Stenhuggaren av Camilla Läckberg. 

Bilden är från Adlibris hemsida.

Det tog inte mer en 3 dagar att vara framme vid sista sidan av hennes bok. Jag hade väldigt svårt för att slita mig från den.
Jag har läst tre av hennes böcker och jag tyckte om alla. Tyvärr läser jag dem i lite fel ordning, men nu tänker jag läsa klart hennes tidigare romaner innan jag börjar den senaste med titeln Änglamakerskan.

Holistic
Jag gillar inte bara paket utan även goodiebag och jag tycker lite extra mycket om produkter från Holistic. På ToppLoppet fick vi bland annat proteinpulver med tre olika smaker: vanilj, jordgubb och choklad. Än så länge har jag bara provat dem två första. Chokladen tänker jag testa ikväll.

När jag känner att jag behöver lite extra protein, brukar jag blanda pulvret med olika frukter och juice/mjölk. Vanilj är kanske den mest tacksamma smaken då den passar ihop med de flesta frukter. Jordgubbspulvret blandar jag ofta med just jordgubbar. Funkar alldeles utmärkt att dricka efter träning och smakar riktigt bra. Dessutom är det nyttigt också. Undrar vad jag ska blanda chokladpulvret med.

Vi fick även Kokosolja från Holistic som jag använde för att smörja formen med (istället för margarin) när jag gjorde en paj och en kladdkaka förra veckan (jo, jag vet, det är därför jag inte går ner i vikt trots att jag förbrände mer än 5000 kalorier genom motion på en vecka, men men...). Smaken av kokos gjorde både pajen och kakan ännu godare. Jag har också hört att pannkakor som stekas i kokosolja smakar extra ljuvligt. Borde kanske prova någon dag!

Förutom proteinpulver och kokosolja hittade jag Vita mullbär i goodiebagen. Jag som inte gillar russin tyckte att mullbär var ett godare alternativ om man vill ha något mot sötsuget.

Apropå mat, så måste jag snart äta middag. Om två timmar tänker jag träna för att få en smidigare och starkare kropp på yogamattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar