tisdag 11 oktober 2011

Oj, usch, aj,jösses, ouch, skööönt, ohh, herregud, det känns, ahhh


Några av orden som hördes ur hålet i massagebänken på förmiddagen. Mia var väldigt duktig på att hitta de mest spända punkterna i ryggen och i sätesmusklerna. Det gjorde ont, men det var verkligen en skön smärta (förutom kanske i skinkorna, där var det mest jobbigt men de behövde också masseras). Nacken blev också masserad och efter massagen kändes som att den har blivit minst 10 cm längre. Mina axlar måste ha varit vid öronen i många veckor nu.

När vi skulle gå och äta lunch kände jag effekten av  massagen redan. Ryggen var rak, axlarna var på plats och det kändes som att jag var avslappnad. Tyvärr inte så länge... jag skulle gå och ta ut pengar och när det stod ”Var god, ta dina pengar” på skärmen och luckan öppnades kom inga pengar... Jag sprang in på banken bredvid och reklamerade på en gång. De sa att de inte kunde se om mina pengar har dragits eftersom det inte var min egen bank...

Bankomaten lade av helt dessutom, så de var tvungna att ringa supporten medan vi skulle gå iväg till min bank för att få ett kontoudrag som bevisade att pengarna hade dragits från mitt konto. Vi knallade tillbaka till den andra banken och jag fick skriva en reklamation för att få pengarna tillbaka... Jag vet ju att jag måste få tillbaka mina pengar men jag blev ändå nervös och det kändes inte kul. Nu får jag vänta i ungefär en vecka innan pengarna kommer att finnas på mitt konto igen.

Jag lyckades sedan ta ut pengar i en annan bankomat och vi gick till en restaurang i närheten. Vi bestämde oss för nyttig lunch:


Jag älskar verkligen sushi! Snart måste jag också åka till Sushikungen för att få äta den bästa sushin som jag har smakat hittills.

En annan sak som jag måste göra är att gå på massage mer regelbundet. Det vore jättebra för ryggen att bli omhändertagen med jämna mellanrum så att jag inte bygger upp lika mycket spänning i musklerna.

1 kommentar:

  1. Skönt med massage, läskigt med bankomaten o gott me sushi!!!

    SvaraRadera