torsdag 6 oktober 2011

Tack till Anneli, Hannah och Mia


Anneli till ett fantastiskt yogapass som verkligen hjälpte mig att koppla av. Vi jobbade mycket med ryggen, axlarna, nacken och självklart andningen och hjärtat. Det är precis vad man behöver när man sitter framför datorn med musen i ena handen dag in och dag ut och spänner kroppen. Under den långa vilan på slutet kändes det som att jag helt kunde slappna av och släppa alla tankar.Tack!

Hannah och Mia måste jag också tacka för att de orkade med mig ikväll. Jag träffade dem i entrén till Sydpoolen när jag kom ner från yogasalen och tog på mig jackan snabbt och följde med dem när de skulle gå och fika. (Självklart var jag bara med på en del av promenaden, till fiket följde jag inte med.)

Stackars tjejerna fick lyssna på att jag klagade på en massa grejer som stör mig i skolan och jag bara fortsatte och fortsatte. Det var skönt att prata av mig lite, även om jag har diskuterat ämnet med min man flera gånger. Jag tror att det hjälper om man kan tala med fler. Då blir det kanske lättare att se saker ur ett annat perspektiv eller få bekräftelse om att man tänker rätt, samt tips och idéer om hur man kan agera. Tack Hannah och Mia ännu en gång för att Ni lyssnade och jag hoppas att jag inte förstörde Er kväll och att Ni hade det trevligt!

Nu ska jag fortsätta koppla av lite och jag tror att jag kommer att göra så att jag inte jobbar mer ikväll, utan går och lägger mig i tid istället och tar 5:30 bussen till skolan för att jobba där, precis som idag med andra ord. På lördag kan jag sedan unna mig en sovmorgon!

1 kommentar:

  1. vet du vad? Oavsett, så var det roligt att träffa dig! Å att du och Hannah helt oplanerat träffade varandra oxå! :) Skitisamma att du spydde galla samtidigt, du behövde ju det. Å det är ju vad vänskap handlar om, att vara där och lyssna både när det känns jobbigt och när det känns kul. Hannah fick ju en skopa med mig oxå. Även om det var av det mer positiva slaget (hoppas jag även sent ikväll att det är). Å som du själv skriver; att även om du gått igenom det flera ggr med din man, så behöver man olika infallsvinklar och få prata prata prata av sig det. Hannah är bra när det gäller sånt där! Både du och jag behövde coaching igår - och fick det. Tack själv för att jag hann träffa dig! :) Kramar Mia

    SvaraRadera