tisdag 25 oktober 2011

Måste vara närvarande


Igår var det tänkt att efter promenaden och lunchen skulle många timmar ägnas åt studierna och jag hade hoppats hinna göra mycket. Tyvärr var min mentala energi ungefär 0 vilket gjorde att jag tappade fokus hela tiden och inte lyckades ta några steg framåt.

Det gjorde att jag blev stressad eftersom det är grupparbete vi pratar om och man har ett visst ansvar mot sin gruppkamrat. Detta i sin tur ledde till att jag hade jättesvårt för att varva ner på kvällen. Det tog ungefär 1,5 timme att somna... och under tiden lyckades jag stressa upp mig. :o(

Klockan ringde 5:00 imorse eftersom jag ville komma iväg till skolan så tidigt som möjligt och börja kompensera för gårdagens dåliga prestation. Det blev alldeles för lite sömn, men jag hoppas att med bra mat under dagen kommer jag att kunna hålla min mentala energi uppe och jobba effektivt. Jag har nu redan jobbat en hel timme och det har gått okej.

Jag har också bokat in mig på morgondagens Mindfulness eftersom jag känner att jag måste öva på att vara här och nu. Jag måste lära mig att bli medvetet närvarande. Det gäller bara att hinna till klassen. Men det ska jag försöka se till att göra.

Nu: tillbaka till arbetet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar