lördag 8 oktober 2011

Kanelgifflar och kanelbullar


I tisdags var det kanelbullens dag men i och med att jag detoxade blev det ingen bulle för mig och jag saknade den inte heller. Däremot saknar jag kanelgifflarna ibland. De är ju såååååååå goda! Men jag har ju bestämt mig för att inte äta någon tills jag fyller år och den utmaningen vill jag vinna mot mig själv ;o).

Kanel kan jag dock inte vara utan eftersom jag tycker jättemycket om den, därför smaksatte jag morgonens mannagrynsgröt med denna fantastiska krydda. Tillsammans med honungen som jag blandade i mjölken under tillagningen gjorde den min frukost jättegod.



Jag försöker hålla mig till planen vad det gäller träningen denna helg trots att jag även måste ägna tid åt studierna. Om några minuter går jag på EnergiYoga och Latino/Zumba.

2 kommentarer:

  1. kanel förbränner ju oxå. Så inget fel alls någonstans med den kryddan! :) Du är väldigt duktig som klarar att stå emot kanelbullarna och kanelgifflarna! :)
    KRAM Mia

    SvaraRadera