torsdag 13 oktober 2011

Det var länge sedan jag duschade

på Sydpoolen efter ett träningspass. Eftersom det bara tar ca 12,5 minut att gå hem har jag tyckt att jag lika gärna kan gå hem och duscha/bada hemma efter att ha varit och tränat. Men nu när höstkylan är här och det blåser mycket känns det som att jag inte borde gå hem svettig som jag brukar vara efter träningspassen. Från och med nu tänker jag ta med mig duschgrejer till gymmet. Då kan jag också passa på och basta och värma kroppens alla celler efter en kylig höstdag.

Idag hade jag dock inte duschkräm, handduk och rena kläder med mig så jag kom hem oduschad efter två tuffa träningspass. Jag började med 30 minuter Core där magen arbetade för att senare också kunna hjälpa till när jag skulle trampa på cykeln i 45 minuter. Under spinning är det viktigt att man spänner magen och är stark i bålen, så bålstabilitetsövningar är viktiga för spinningen. Det var jobbigt att sitta och stå på cykeln idag både för benmusklerna och hjärtat.

Under de första 75 minuterna av träningskvällen var pulsen 210 som max och 131 i snitt. Benen var rätt sega efteråt men jag hade bestämt mig för att även köra Cirkel ikväll. Det gjorde jag också och ångrar inte det.

Cirkel är väldigt givande och rolig också. Vi jobbar två och två vid de olika stationerna. Först i 45 sekunder, sedan vilar vi 15 och antingen byter vi övningen inom paret på samma station eller gör vi samma sak i 45 sekunder igen. Sedan ska man byta station och en ny muskelgrupp aktiveras. Totalt 16 stationer hann vi med idag medan hjärtat pumpade hårt: snittpuls 147, maxpuls 227.

Kvällens träning resulterade i 1304 förbrända kcal (634 under Core/Spinning och 670 under Cirkel). Jag måste bara tänka på att inte slarva med maten nu...

1 kommentar: