onsdag 12 oktober 2011

Jag måste hålla mig borta från klädaffärer


Idag efter lunchen (som jag vill berätta mer om senare) gick jag till Skärholmen för jag ville kolla i butiker och köpa några klädesplagg som saknas i min garderob. Naiv nog hoppades jag på att hitta vad jag sökte. Att jag aldrig lär mig...

Som vanligt fanns det ingenting som jag kunde köpa. Jag tyckte överhuvudtaget inte att det fanns mycket som jag ville prova, och även om jag hittade något som jag blev nyfiken på blev jag besviken så fort jag provade plagget. Antingen är det folk som inte känner/förstår kvinnokroppen som tillverkar kläderna eller så har jag världens mest omöjliga kropp.

Jag kände mig bara fulare och fulare för varje butik jag besökte och när jag kände att tårarna var nära bestämde mig för att ge upp. Det var ingen idé att fortsätta och bli mer besviken, ledsen och uppgiven.

Många tjejer tycker att det är hur kul som helst att handla kläder. Jag tycker att det är väldigt tråkigt att försöka handla kläder, det är en av de värsta grejerna jag vet. Jag får sådan ångest och blir gråtfärdig när ingenting passar att jag måste påminna mig om att inte gå in i affärer för att inte bli påmind om hur mycket jag måste jobba på min kropp.

När jag ibland nämner för folk att jag vill gå ner ungefär 10 kg, får jag ofta kommentaren att då skulle jag bli väldigt smal. Det tror jag faktiskt inte. Det är precis vad jag behöver göra, gå ner många kilon och hoppas att det då blir lättare att köpa kläder. Jag vill att det ska vara roligt att shoppa!

3 kommentarer:

  1. hatar också att handla kläder (om det inte är träningskläder) :(

    SvaraRadera
  2. Visst vore det lite lättare om man bara behövde köpa träningskläder? Vanliga kläder är jättesvåra... jag blir rätt deprimerade :(

    SvaraRadera
  3. Vet du.. Jag förstår din känsla! Men det finns för alla kroppar *lovar* Om du vill så följer jag gärna med som din personliga shopping coach! Och jag kan lova att vi hittar något :)

    SvaraRadera