tisdag 18 oktober 2011

Bra träning av en trött tjej trots dålig matdag


Inte är det väl konstigt att man känner sig trött när man inte kan somna förrän vid ungefär kvart i ett och väckarklockan ringer kl 6.

Därför var jag tvungen att dricka en cappuccino imorse. Till frukost åt jag en stor skagenmacka. Sedan hade jag en väldigt intensiv dag i skolan. Jag hade så mycket att göra att jag inte ens hann äta lunch förrän jag satte mig på tåget på vägen hem. Väldigt dåligt!

Jag hann inte heller till Step-passet som jag hade varit inbokad på (självklart avbokade jag passet i tid) och sedan lyckades jag somna under de ca 15 minuterna som jag hade att lägga upp benen innan jag skulle gå på Latino. Jag var rätt trött när jag vaknade efter tuppluren men övertalade mig för att gå till Sydpoolen och dansa en timme.

Man får alltid så mycket energi när man väl står där i gruppträningslokalen och musiken startar. I söndags önskade jag en konditionskväll till tisdagen och det fick jag. Maxpulsen var 207, och även snittpulsen var hög: 155 slag/minut. Detta gjorde att kaloriförbrukningen landade på hela 749 kcal.

Sedan jag kom hem från träningen har jag druckit proteinpulver med smak av choklad blandat med mjölk. Men jag känner att jag måste få i mig lite mer annars kommer jag att känna mig hungrig snart och då lär jag inte kunna somna ikväll heller.

Jag har också pratat med mina föräldrar på Skype. Om exakt en månad (den 18 november) kommer de på besök. Jag längtar! Det ska bli roligt att få umgås med dem.

Nu ska jag försöka hitta något nyttigt att äta och somna så  fort som möjligt. Som tur är behöver klockan inte ringa lika tidigt i morgon bitti som idag eftersom jag börjar lite senare i skolan, så jag kanske kommer att ha mer energi under morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar