onsdag 26 oktober 2011

Ibland är det svårt att vara här och nu


Oftast går det ganska bra att vara medvetet närvarande när jag är på Mindfulness. Under klasserna brukar vi scanna av kroppen (jag hade några punkter i ryggen som var riktigt obehagliga idag :o( ), känna efter hur det känns, fokusera på andningen samtidigt som vi inte ska bry oss om alla tankar som dyker upp i våra huvud. Tankarna får komma men de måste gå lika fort. Idag fick jag dock verkligen kämpa för att låta dem passera.

De dök upp gång på gång: skolprojektet, jobbet, studieresan till London, ett mässbesök, en tjejkväll, en fest med mycket dans, helgen när mina föräldrar kommer till Sverige... många var återkommande. När jag lyckades släppa en tanke var en annan framme.

Känns som att hjärnan har rätt mycket att arbeta med just nu, men många av de ovannämnda tankarna handlar ju om positiva saker. Jag ser verkligen fram emot mammas och pappas besök, Hälsomässan, kvällen med Veronica och Mia, Latino-festen, samt tror och hoppas att även resan till London kan bli lyckad. Det verkar som att novembermånad kan bli riktigt rolig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar