lördag 22 oktober 2011

Är det så här en helg ska vara?


När jag öppnade ögonen visade klockan 10:37 och jag hade inte dåligt samvete för det (natten till igår sov jag endast 4 timmar). Jag låg till och med kvar en liten stund till innan jag gick upp och började koka några ägg. Vi åt räkmackor till frukost (eller ska jag kalla det för brunch?) och det kändes skönt att kunna sitta ner tillsammans och äta i lugn och ro.

Sedan frukosten har vi gjort en lista med vad vi vill hinna med i helgen och har bl. a. startat diskmaskinen. Medan den jobbar kan man ju göra något annat. Samma sak gäller tvättmaskinen som också kommer att få en uppgift alldeles strax. Tanken att ägna tid åt hushållsarbete känns inte alls lika tungt nu när jag inte har massa annat bokat i helgen. 

Så här tomt brukar det faktiskt aldrig vara i almanackan (som jag faktiskt bara har i huvudet). Jag kan kanske verkligen ladda om batterierna den här gången. Det skulle vara väldigt nyttigt med tanke på att projektet i skolan har kommit in i den sista fasen då det ska produceras mycket. Den 3 november har vi slutkritik och jag ser verkligen fram emot den.

Om det blir någon träning i helgen har jag inte bestämt mig för. Kanske tar jag en promenad om jag börjar känna mig rastlös eller kör en timme FitnessYoga hemma om kroppen vill det. Gårdagens promenad/jogg gjorde faktiskt att träningsvärken inte känns lika jobbig som igår, men kroppen minns fortfarande torsdagens dubbelpass så jag ska försöka låta den återhämta sig om den inte vill något annat som sagt.

Hur brukar Era helger se ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar