lördag 1 oktober 2011

Picknick, pepp, goodiebag

Efter att ha sprungit i mål försökte jag hämta andan, sedan tog jag emot en medalj och ToppLoppets goodiebag. Däri fanns det bl.a. en film, tuggummi, en banan och en Reztart bar.


 
De två sistnämnda åt jag upp snabbt. Vi fick även vatten från Bonaqua och det var välbehövligt efter 5km löpning i värmen. Jag har också hittat en ny vattenflaska från Röhnisch i påsen, samt ett nummer av tidningen ToppHälsa. Det är alltid kul med lite läsning som handlar om träning och kost.

Apropå mat så bjöds vi på picknick efter loppet eftersom vi var så många som hade anmält sig i samma lag. 

Med hjälp av ingredienser från Matkomfort fixade vi goda mackor med pesto, rökt skinka, körsbärstomater och drack en riktigt god smoothie. 

Tillsammans med Suz och Singelmamman.

Samtidigt som vi satt i gräset försökte vi se hur det gick för våra lagkamrater som var ute på banan och sprang 2x5km. När vi såg till exempel Anna, Oscar, Linda eller Emilia springa förbi iklädd en snygg Nike löparjacka peppade vi dem och en efter en kom i mål efter 1 mil. Riktigt bra jobbat!

Och för att vi alla hade jobbat så otroligt bra fick vi ytterligare en goodiebag var. 

 

Dessa har Suzan och Emilia fixat med hjälp av företag som (precis som Nike och Seger) ville sponsra det bästa laget på ToppLoppet.
För vi var ju det bästa laget: inte bara för att vi var snyggast och haft mest skoj av alla utan även för att vi hade flest deltagare i laget. Suzan fick till och med gå upp på scenen och ta emot priser för det. Kul!

Vad hittade jag i denna goodiebag då?

  • Kokosolja och vita mullbär, samt Protein tillskott med tre olika smaker från Holistic: vanilj, choklad, jordgubb
  • Protein bars från Gainomax med tre olika smaker: blueberry, chocolate orange, toffee
  • Hudvårdsprodukter för våra vackra ansikten från dr. Hauschka
  • Rawfoodbar från Biofood
  • Aloeveradryck från Aloeveradrycken

Efter en fantastiskt trevlig eftermiddag åkte jag och Marcus (han sprang också 5km med vårt lag) till Östertälje. När vi hade sagt hej då i Östertälje och jag skulle kliva på bussen till Södertälje Centrum hörde jag någon ropa mitt namn. Det var vännen Mia som tydligen hade åkt samma tåg hem efter kryssningen. 

Vi kunde glatt konstatera att vi båda kände oss nöjda. Hon med dygnet på färjan med ett gäng trevliga människor och jag med dagen i Hagaparken med Ett Dussin Pannor!

1 kommentar: