söndag 9 oktober 2011

Vecka efter vecka efter vecka


Om 12 veckor på söndagen har året 2012 börjat. Otroligt hur fort tiden går och hur helgen bara har försvunnit utan att jag gjort något annat än jobbat med skolarbetet och tränat.

Egentligen vill jag inte ägna mina helger åt studierna, inte vardagskvällarna för den delen heller, men vi har grupparbete och då har man inte mycket att välja på. Imorgon är det i alla fall mellankritik så jag hoppas att jag får minst en lugn dag efter det nästa vecka. Jag vill hinna gå på flera träningspass.

Det kändes som att jag inte hann träna tillräckligt mycket denna vecka men när jag tittar tillbaka så ser jag att det blev precis lika många pass som planerat. Enda skillnaden var att jag bytte ut tisdagens Latino mot en timme Stavgång på onsdagmorgon. Detta för att kunna städa hemma tisdagkväll, vilket kändes väldigt bra (framförallt efteråt).

Fysisk träning – 3 pass:
  • Stavgång – 55 min
  • LatinoZumba – 105 min
  • Walking – 55 min
Mindre fysiskt krävande/mental träning – 4pass:
  • PowerYoga
  • AntistressYoga
  • EnergiYoga
  • StretchYoga
Antal vilodagar:
  • 2 st
Kaloriförbrukning genom motion:
  • 2218 kcal
Som Ni ser så blev det mycket Yoga denna vecka. Utan timmarna i yogasalen vet jag inte om jag hade klarat denna vecka. Stundtals kändes det väldigt tungt, men när jag kom iväg på yoga kunde jag koppla av en stund.

Jag märkte under den gångna veckan hur mycket yogan och träningen betyder för mig. Jag måste verkligen träna för att må bra. Detta kommer jag att påminna mig själv om varje gång när jag känner att jag inte har tid/ork att gå till gymmet eller ta en promenad. Självklart måste jag lyssna på kroppens signaler också, men ofta handlar det bara om att bestämma sig för att ta på sig träningskläderna och köra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar