lördag 15 oktober 2011

Tre träningspass avklarade


Började med Cirkel redan 9:30. Tyvärr var inte instruktören som brukar ha passet där idag så det blev en annan tjej som instruerade. Jag var själv och då brukar det vara ännu jobbigare än annars, men på något sätt blev det inte så.

Det var inte så strukturerat som det brukar vara. Vi kollade inte exakta tider och så körde jag bara en gång på varje station. En sak som var positivt var att jag inte  vilade mellan stationerna utan först efter ett helt varv. Vi körde tre hela varv där sista rundan fick jag välja vilken övning jag ville använda för att träna den muskelgruppen som hörde till stationen. Det funkar ju för mig eftersom jag har ganska bra koll på vilka övningar som aktiverar vilka muskler men hade vi haft någon ny där, hade det varit svårt för henne/honom att välja någon övning.

Jag förbrände i alla fall 461 kcal efter att ha haft 132 i snittpuls, men dessa siffror brukar vara betydligt högre på de andra cirkelpassen (som i tordags t.ex.).

10:30 började en ny klass där vi fokuserade på bålstyrka. 30 minuter Core stod på schemat och jag förbrände ytterligare 135 kalorier. Även om pulsen inte var särskilt hög kändes det i magmusklerna och det är ett bra betyg.

Timmarna på Sydpoolen avslutade jag med KundaliniYoga. Så skönt även om jag måste erkänna att vissa poser var rätt jobbiga. Framför allt de övningarna kändes tunga där lårmusklerna användes eftersom jag hade arbetat mycket med dem tidigare under dagen. Men det var verkligen jättebra att gå på Yoga och arbeta igenom hela kroppen, samt avsluta med avslappning på slutet. När jag går på yoga brukar jag inte använda pulsklockan eftersom jag inte vill fokusera på puls och sådant. Här finns det andra saker som är viktiga: energin, andningen, rörelserna. Så Ni slipper läsa om flera siffror. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar