måndag 24 oktober 2011

En månad kvar av utmaningen


som handlar om att inte äta kanelgifflar som ju är så goda och inte går att sluta äta när man väl har öppnat förpackningen.

Det har gått bra hittills även om min kära man medvetet eller omedvetet försöker göra det lite svårare för mig genom att placera en påse kanelgifflar i skafferiet bredvid min korg med nyttigheter. 

Som Ni ser har han till och med öppnat förpackningen för att det ska dofta fantastiskt gott när man öppnar dörren.


Men han har varit snäll och inte ätit dem när jag kunde se det och än så länge har jag varit stark och stått emot frestelsen. Nu är det som sagt en månad kvar, sedan kan jag kanske unna mig någon bit på min födelsedag. Dock absolut inte en hel påse!!!

Jag måste nu stoppa in förpackningen i en plastpåse för att de ska hålla sig mjuka längre. Maken måste ju få njuta av gifflarna...

1 kommentar: