torsdag 20 oktober 2011

Stålkvinnan


känner jag mig som efter att ha kört två tuffa pass på gymmet. Men det var nästan så att jag inte ens kom iväg till Sydpoolen. När jag skulle börja klä på mig insåg jag att alla mina sport-bh:ar och tights höll på att tvättas av tvättmaskinen just då.

Som tur var gick jag in på Stadium tidigare under dagen och köpte ett par långa löpartights från Craft som nu kom till användning direkt. Jag misstänkte att de skulle kanske bli lite varma, men det var ju bättre än att träna i trosor...

Problemet med bh:n var lite större. Jag var tvungen att ta en vanlig bh. Sedan hade jag på mig en något tajtare topp och även två linnen av den minsta storleken jag hittade i garderoben. Jag hoppades verkligen att de skulle hålla allting på plats och gick iväg till Actic.

Där började jag med Box. Vi startade med att gå igenom tekniken sedan körde vi på i 50 minuter. Självklart började vi med uppvärmning som följdes av många slag och sparkar. Det var jätteroligt att köra. Det är sällan jag jobbar så här intensivt med armarna trots att snygga armar är verkligen något jag vill ha.

När passet var slut kunde jag se på pulsklockan en maxpuls på 183, snittpuls på 145 och en kaloriförbrukning på 542. Mer hann jag inte göra förrän det var dags för nästa pass: Cirkel.

Cirkel är verkligen en sorts intervallträning om man har en bra ordning på stationerna och det hade instruktören Terése idag. Konditionsövningar varierades med styrkeövningar, och styrka och kondition får gärna kombineras i en och samma övning precis som det var på vissa stationer idag.

Jag gillar de stationerna mest där man aktiverar flera muskelgrupper samtidigt. Då får även hjärtat en utmaning som visas av dagens maxpuls också: 201. Snittpulsen var det inget fel på heller: 143. Efter 60 minuter stod det också klart att jag hade förbränt 648 kcal.

Bäst av allt kändes att jag klarade av att ge järnet i nästan två timmar. Det var ingen lätt uppgift och kroppen känns rätt trött, men jag är stolt över mig själv. Jag kände mig stark och som sagt, lite grann som Stålkvinnan! ;o)



Frågan är bara om jag kommer att kunna röra på mig imorgon. Flyga lär jag inte lyckas göra...

2 kommentarer:

  1. Vilken kväll du har haft, så duktig du e! Jag bara längtar tills jag är igång igen så jag kan träna för fullt jag med! Då vill jag köra ett dubbelpass med dig :P

    Stor kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Ja, självklart ska vi köra dubbelpass så fort foten är hel! Ta hand om den och ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera