måndag 10 oktober 2011

Kroppen är duktig


på att tala om för oss hur den mår. På Yogalatesen idag märkte jag t.ex. att den inte tyckte om styrkeövningarna men samarbetade gärna när det kom till stretchposer. Det var verkligen jätteskönt att gå på passet, även om jag upptäckte flera kroppsdelar som inte verkar må bra... och då syftar jag framför allt på ryggen.

Frågan är om kroppen är tillräckligt bra på att förstå att den nu får möjlighet att vila och återhämta sig. Sedan i onsdags har jag jobbat hela dagarna och sovit ca 5-6 timmar/natt. Jag gick upp kl 5 i tordsags och i fredags, kl 7 i lördags, 5:45 i söndags och kl 6 i morse. Kroppen är alltså ganska van vid att vakna tidigt och detta efter att ha fått för lite sömn (egentligen skulle jag behöva sova ca 8 timmar varje dag). Imorgon måste jag dock inte gå upp så tidigt. Hoppas att kroppen kan vara snäll och låta mig sova tills klockan ringer 9:00 på förmiddagen. Kommer den att vara det så kanske kan den få belöning. Vem vet? ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar