lördag 29 oktober 2011

Fredagen gick snabbt


Kanske för att jag hade fullt upp med en massa saker. Gick upp kl 6 och åkte till skolan så att jag skulle vara där kl 8. Jag jobbade till kl 9 då min gruppkamrat kom till skolan och vi skulle diskutera en del. Sedan hade vi handledning med våra lärare. Det var givande samtal som också fick oss att konstatera att det finns en hel del att göra innan projektet är färdigt.

Som tur är, handlar det mycket om att göra ritningarna extra fina och låta de berätta lite mer än vanligt. Presentationsmaterialet börjar se riktigt rik och bra ut, så där ska vi bara göra klart de små grejerna som är kvar.

Vid lunch skulle vi ha lite fredagsmys i klassrummet, så några gick iväg till ICA där de köpte bröd, créme bonjour, philadelphia och pesto, medan jag tillsammans med två klasskamrater gick iväg och köpte thai och två flaska vitt vin. När vi kom tillbaka till klassrummet har de andra dukat fint och de hade också ställt fram en flaska rött vin, några öl... 

Det blev en riktigt trevlig lunch. Maten var väldigt god: thai:en smakade riktigt gott, precis som brödet med de olika tillbehören (jag visste inte att röd pesto smakade så himla bra...) och det vita vinet vi köpte var också gott. Kaloriinnehållet i gårdagens lunch var säkert större än i rekommendationerna men jag kunde inte bry mig mindre när vi hade det så trevligt.

Efter vår härliga lunchtimme var det dags att återgå till arbetet och jag var kvar i skolan till kvart i fem då både mitt inflammerade öga och mitt värkande huvud ville hem. När jag satt på bussen fick jag sms av min man om att ta med någon hyrfilm. Visste inte om jag orkade titta på film eftersom jag var sååååå trött, men hyrde ändå två i fall jag skulle orka.

Att komma hem och få ge en kram och en puss till min man gav mig tillräckligt mycket energi för att vi kunde i alla fall starta ena filmen. Jag måste erkänna att jag blev rätt irriterade och förbannad i början då riktigt dumma och konstiga grejer hände i storyn. Men sedan blev det ganska roligt och vi skrattade en hel till Due Date.

Filmen följdes av en sen middag och vi tänkte somna till den andra filmen och kanske se klart den idag. Dock tyckte vi båda att filmen var så bra att vi såg hela. Med Natalie Portman och Ashton Kutcher i huvudrollerna är No Strings Attached en riktigt rolig romantisk komedi.

 
Det blev alltså en underhållande och sen fredagskväll så det blev sovmorgon idag. Dock vill jag inte (hinner inte heller) lata mig så jag tänker promenera/jogga lite idag och så måste jag jobba med skolgrejerna...

Härligt att solen skiner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar