måndag 17 oktober 2011

Utvärdering nr2


I goodiebagen från ToppLoppet hittade jag flera bars som man kan ta efter träning eller som mellanmål.

Det låg t.ex. tre bars från Gainomax i påsen. 

Jag smakade två av dem, eftersom min man åt den med smaken av Toffee så fort jag kom hem från loppet. Han tyckte i alla fall att den var god. ;o)

De andra två smakade Choklad apelsin och Blåbär. Båda var riktigt goda, mjuka och smakade godis. Trots detta innehåller de bara 200 kcal så en proteinbar från Gainomax är verkligen ett bra mellanmål med mycket protein (33%). Min personliga favorit är Choklad apelsin, en perfekt smakkombination!

Även Biofood sponsrade oss. Jag fick en Rawbite Cashew. 


Den ekologiska, gluten- och laktosfriabaren som är gjord på frukt och nötter innehåller inget tillsatt socker. Trots detta tyckte jag att den var lite för söt för min smak. Men sötman kommer naturligtvis från frukterna. Kanske aningen för högt kolhydratinnehåll men man håller sig mätt länge.

Om jag ska välja någon favorit mellan Gainomax proteinbars och Rawbite väljer jag nog Gainomax med tanke på närings- och kaloriinnehållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar