söndag 9 oktober 2011

Soligt och kallt


var det ute vid halv tio när jag gick till Sydpoolen. Där fick jag låna ett par stavar och vi gick ut för en härlig promenad. Vi fick upp både pulsen och värmen snabbt så vi kunde njuta av solen och den blå himlen medan vi tränade.

Självklart innehöll passet lite backträning och det höjde pulsen ytterligare, ända upp till 180 slag/minuten. När vi kom tillbaka till gymmet efter en knapp timme kunde jag konstatera att jag hade haft en snittpuls på 143 och förbränt 519 kalorier.

När jag hade lämnat tillbaka stavarna och släckt törsten lade jag mig på en yogamatta för att köra 45-minuters StretchYoga. Så skönt det var att sträcka ut kroppen och varva ner efter Walkingen!

Tyvärr var det sista gång för i år att de hade Walking och StretchYoga på en söndagsförmiddag eftersom det har varit för få deltagare på passen. De flesta vill tydligen inte gå upp kl 8 och att äta en ordentlig frukost för att kunna träna på förmiddagen.
Instruktörerna tillsammans med gruppträningsansvariga funderar på att ha de här klasserna på en vardagskväll från våren, så denna fina kombination av konditionsträning och stretch/avslappning  kommer att dyka upp igen.

Tills dess får jag väl köra stavgång på egen hand (oftast inte lika effektivt som när man är fler och kan peppa varandra, men bättre än ingenting) och kanske gå på HathaYoga mellan kl 10-11:15 på söndagar. Vi får se hur det blir!

Nu väntar dusch och lunch och kanske några sidor spänning i boken Dödens stad, men senast kl 14 måste jag fortsätta med skolarbetet för att hinna klart med allt som ska visas imorgon.

Vi hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar