måndag 3 oktober 2011

Detox – Dag1


Första dagen med detox är snart slut. Det gick bra och till och med detoxdrycken smakade helt okej när jag blandade den med juice och REDS. Annars har dagen sett ut så här:

Mat
  • Frukost: banangröt med hallon, pupmafrökärnor och gojibär
  • Mellanmål: Detoxdryck gjord på UltraDetox och vatten
  • Lunch: sallad med isbergssallad, tomat, röd paprika, avokado, färska groddar och äpple (som blev över från frukosten) med limesaft
  • Mellanmål: två bananer, två nävar pumpafrökärnor, Detoxdryck gjord på färskpressad apelsinjuice, UltraDetox och REDS.
  • Middag: samma som lunchen, samt ett äpple och en banan
  • Hela dagen: massor av vatten (både in och ut ;o) )
Motion
  • PowerYoga
Det var en riktigt bra idé att gå på yoga denna måndagkväll. Sträckte ut kroppen, jobbade med balansen och fokuserade mycket på styrka, uthållighet och andning, det var jätteskönt. Imorgon har jag tänkt att gå på Latino. 

Där brukar jag förbränna 550-650 kalorier så det gäller att få i mig lite mer mat än idag för att orka. Därför var jag och handlade mera frukt och grönt, samt nötter efter träningen.

Innan jag glömmer det: i lördags träffade jag Felicia på ToppLoppet. Hon sprang i vårt lag och hon började också sin detoxkur idag. Ni kan följa hennes resa på denna blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar