tisdag 4 oktober 2011

Det känns bättre


Jag hann förbättra situationen i sovrummet, köket, hallen och arbetsrummet innan klockan blev för mycket. I de två sistnämnda behövdes egentligen bara en dammsugare och en mopp, eftersom där hade jag plockat lite i helgen. Köket och sovrummet krävde lite mer arbete, men det ser bra ut nu. Jag har till och med bytt sängkläder så det kommer att bli extra skönt att lägga mig efter ett varmt bad som jag planerar.

Vad det gäller andra dagen av detoxkuren, så har den varit bra. Kände mig lite seg på morgonen, men jag vet inte om det har något med maten att göra eller om det beror på för lite/dålig sömn.

Jag har ätit följande under dagen:
  • Frukost: en banan, hallon och blåbär, samt PowerMeal, och en näve cashewnötter
  • Mellanmål: UltraDetox blandad med juice, en näve cashewnötter
  • Lunch: blomkål, broccoli, potatis – jag måste berätta för Er att det tar väääääldigt lång tid att tugga i sig en massa grönsaker, så ska Ni prova råkost någon gång, planera in långa luncher ;o)
  • Mellanmål: UltraDetox och REDS blandad med juice, 1 äpple
  • Middag: samma som frukosten
  • Innan läggdags lär jag äta något mer, men jag har inte bestämt mig för vad det ska bli.
Jag har försökt dricka mycket under dagen, men det går inte lika bra när man inte är hemma. Jag har därför druckit extra mycket sedan jag kom hem från skolan. Toabesöken har ändå varit många idag också, och det är ju bra eftersom tanken är att slaggprodukterna ska få skjuts av vätskan på vägen ut.

Om jag orkar gå upp i tid i morgon, tänker jag gå en promenad. Jag har suttit inne i nästan två dygn, så jag behöver få frisk luft. Dessutom känner jag att jag måste röra på mig. Har Ni motionerat idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar