söndag 6 mars 2011

3847

Vecka 9 var inte den bästa ur viktnedgångens synpunkt. Med maten var jag ganska duktig i början av veckan, men helgen bjöd på för mycket onyttig mat. Dessutom blev inte träningen som jag hade planerat heller.

Jag hade först ont i axeln och ryggen, så veckan började med en vilodag. Afrodansen i tisdags gjorde axeln bättre men jag var tvungen att plugga mycket den här veckan så det blev ingen träning i onsdags heller.

Däremot fick jag äntligen prova på Fys & självförsvar i torsdags. Det var tyvärr inte så mycket självförsvar som jag hade önskat, men bra fysträning var det absolut. Tack vare det vaknade jag med jätteträningsvärk i låren i fredags och kvällens boxpass var jag tvungen att ställa in pga smärta och tidsbrist.

Igår och idag hann jag ändå med lite jogg och promenad även om låren hade önskat vila hela helgen. Jag tror att motion är bra medicin mot träningsvärk, så det var nog inte så dumt att röra på sig.

Den gångna veckan kan sammafattas enligt följande:

Fysisk träning – 8 pass:

  • Step intervall x1
  • Afrodans x1
  • Fys & Självförsvar x1
  • Promenad/jobb x5

Mental träning – 0 pass.

Kaloriförbrukning genom motion:

  • 3847 kcal.

Träningsvärk:

  • I 3 dagar.

Viktplatån har jag säkert inte lämnat, men jag vill inte se det som ett misslyckande. Nästa vecka försöker jag bli bättre på att hålla mig ifrån onyttig och för mycket mat i hela 7 dagar. Detta i kombination med många pass på gymmet måste ge resultat som jag hoppas att vågen kommer att kunna bekräfta i början av v11.

Hoppas att Du följer min resa mot en hälsosammare vikt v10 också! Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar