söndag 6 mars 2011

Kyla och värme

Med de här orden kan jag sammanfatta kvällen igår.

Först var vi på hockeymatch. Jag har aldrig sett ishockey live förut. Självklart har jag tittat på NHL, VM och OS på tv, men jag har aldrig varit i en hockeyarena. Men igår fick vi gratisbiljetter och då är det bara att tacka och ta emot.

Det var lite drygt 6100 åskådare på plats och det var rätt bra drag i arenan, kan jag säga. Stämningen var verkligen ett plus, men själva spelet var jag inte alls imponerad av. Jag hade kanske för höga föväntingar efter att bara ha sett högklassig internationell hockey och NHL, men här tyckte jag att det inte var något bra spel från varken det ena eller det andra laget. Det var inget etablerat anfall, inte fler än kanske 1-2 riktigt hårda med schyssta tacklingar.

SSK som behövde 3 poäng för att slippa kvalplatsen kunde inte utnyttja sina powerplay, de skapade typ ingenting och det var inte roligt att se på. Nja, jag vet inte om jag kommer att vilja gå på elitseriehockey i fortsättningen heller... kanske om vi får gratisbiljetter igen.

Men en match då NHL-lagen möts i Globen på hösten vore roligt att se, eller att åka till USA någon gång och se en NHL-match och njuta av stämningen där...det skulle vara spännande!

Efter att vi kom hem från matchen fick mina lår en härlig massage med Aloe Heat Lotion.

Massagen var smärtsam men samtidigt riktigt skön...och idag känns låren faktiskt bättre. Lite promenad/jogg på det under dagen, och jag tror att jag kommer att kunna gå till gymmet och träna imorgon.

Hur mår ni denna soliga söndag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar