tisdag 29 mars 2011

Med gott samvete lägger jag mig ikväll

Jag körde två pass i gruppträningslokalen denna tisdag.

Började med Step intervall där jag la upp ett extra kilo på var sin ände av stången för att utmana mig lite. Vi körde rätt mycket armar, så det kändes tungt (med alltså totalt 12 kg på stången), men jag klarade det och var nöjd med min insats. Vill man få snygga armar, måste man kämpa.

Nästa klass var Afrodans. Vi försökte ta oss fram i gräset, vi lekte träd som blåstes i vinden, saluterade himlen, knuffade bort motståndare, trummade, flög iväg, tog på oss stövlar och framför allt njöt av musiken. Jag har sagt det förut, men det här passet är verkligen perfekt om man har ont i rygg/nacke; och jag var extra glad för att jag var med idag eftersom jag missade min tid hos sjukgymnasten pga huvudvärken igår.

Kaloriförbrukning genom motion idag:

498 (step) + 400 (afro) = 898 kcal.

Jag kommer nu att bada, kanske läsa lite och lägga mig ganska tidigt eftersom jag börjar kl 8 imorgon.

Hoppas att morgondagen blir solig och varm för jag vill verkligen att det ska bli vår nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar