lördag 5 mars 2011

En snigel

skulle nog kunna gå om mig om vi tävlade idag. Mina lår bär mig knappt. Sådan här träningsvärk har jag inte haft på ett bra tag...och som alltid är det värst två dagar efter träningen, dvs idag är det värre än igår.

Trots detta var jag tvungen att åka iväg idag och det blev både jogging och promenad.

Första 70 minuterna var det mera jogg än promenad och det blev lite bättre när musklerna blev varmare, men det var fortfarande jobbigt att röra på benen. 608 kalorier blev ändå brända, och det är jag nöjd med.

Sen var det lite paus, men det gjorde bara att lårmusklerna blev kalla och jag valde därför att ta det mycket lugnt andra timmen och jag gick mest. Jogg blev det inte mycket av, så där blev det bara 306 kcal.

Efter att ha förbränt 914 kalorier och stått ut med smärtan i flera timmar, bestämde jag mig för att avboka Latinon även om det verkligen tog emot. Jag älskar ju Latino jättemycket, men jag känner inte att den är värd att överbelasta mina lår för. Det finns en Latino-klass på tisdag också.

Så nu är jag hemma, tar det lugnt efter att ha ätit en väldigt sen lunch...och kanske tar ett varmt bad om en liten stund.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar