tisdag 22 mars 2011

920 kcal brända

Ungefär 3,5 timme tillbringade jag på gymmet idag.

Jag började med Step Intervall där 411 förbrända kalorier registrerades. Jag glömde låsa pulsklockans knappar, vilket gjorde att jag en gång råkade trycka på Stop-knappen. Jag vet inte hur lång tid hade gått tills jag upptäckte att klockan inte mätte min puls, kanske 2,5 minut, så antagligen var kaloriförbrukningen lite högre i verkligheten, men det spelar inte någon större roll.

De resterande 509 kcal förbrändes på Latinon. Ett pass som alltid är lika roligt! Man blir så glad, så även om man skulle ha haft en jobbig dag i skolan/på jobbet eller känt sig trött, nedstämd innan passet, kommer man garanterat att lämna gruppträningslokalen med ett stort leende på läpparna och må jättebra resten av kvällen.

Maxpulsen var 183 på Step Intervall och 181 på Latino, medan medelpulsen var 128 på det första passet och 133 under det andra. ”Bra jobbat” kan jag säga till mitt hjärta!

Efter träningen fick kroppen belöning: bastu + jaccuzzi. Det var skönt att basta och att sitta med Mia i bubbelpoolen en liten stund. Vi hade även en trevlig pratstund med några Latino-deltagare i duschen/omklädningsrummet, så det var inte förrän 21:15 som jag lämnade Sydpoolen idag, men vilken lyckad kväll det blev!

Nu ska jag försöka varva ner och lägga mig innan klockan visar 23:00.

Sov gott!

1 kommentar: