måndag 28 mars 2011

Frisk luft mot huvudvärk

En 46-minuter lång kvällspromenad var mitt andra försök för att bli av med huvudvärken idag. I eftermiddags tog jag två värktabletter, som kanske hjälpte lite efter ungefär en timme, men huvudvärken kom snart tillbaka och det är något jag inte tycker om.

Så jag föreslog en promenad som min man också tyckte var en bra idé. Vi gick inte särskilt snabbt, men tog oss uppför en backe för att höja pulsen lite om bara för några sekunder.

Jag kunde inte låta bli att ta med pulsklockan på promenaden så jag vet att jag förbrände 168 kcal. Promenaden togs ju mest för att få lite frisk luft för att bli av med huvudvärken och lättare kunna somna, men att jag blev av med några kalorier är ju inte fel heller.

Huvudet känns faktiskt lite bättre. Nu ska jag också komma ihåg att dricka vatten innan jag lägger mig.

Imorgon är jag ledig och då ska jag och en kompis åka till Stockholm på förmiddagen, äta sushi på Sushikungen och kolla runt i Skärholmen/Kungens Kurva på eftermiddagen.

På kvällen vill jag kunna gå på Step Intervall och Afrodans.

Ser fram emot en trevlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar