tisdag 22 mars 2011

Förutsättningarna/tankarna inför kvällens träningar

Låt mig börja så här: jag har träningsvärk i lår (både framsida och baksida), rumpa, axlar, övre delen av ryggen och lite i bröstmuskulaturen. Detta tack vare FYS-passet igår.

Det innebär att jag antagligen kommer att få kämpa extra hårt på Step intervall där vi brukar ju gå/springa/hoppa upp och ner på stepbrädan. Dessutom kommer vi garanterat att göra BodyPump-övningar för lår, axlar, biceps, triceps och rygg... just det, situps:en får inte heller glömmas. Ja, det kommer att bli jobbigt, men det är bara att kämpa på.

Efter step väntar fest! Gruppträningslokalen kommer säkert att fyllas med tränande som älskar att dansa till latinamerikanska rytmer. Humöret brukar vara på topp och det är bara att släppa loss och njuta av musiken och de olika danserna. Kl 19 är det alltså dags för Latino!

De senaste 2 veckorna har jag valt att duscha/bada hemma efter träningen, orkade inte packa ner allt som behövs för att duscha där. Men det vore inte så dumt att ta med sig duschgrejer och basta och duscha på gymmet ikväll... eller att byta om till bikini och sitta i bubbelpoolen för lite avkoppling efter avslutad träning.

Bäst att packa ner allt, för då kan jag bestämma mig efter träningarna.

Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Tackar för förslaget med bubbelpoolen! Det var riktigt trevligt, rent mentalt som muskulärt. Nu sitter jag här i soffan och känner mig bara sådär skönt seg. :) Jag hoppas du stretchat ordentligt ikväll, eftersom vi inte gjorde det efter latinon. Med tanke på din träningsvärk efter gårdagen menar jag.. ;) /Mia

    Ps. Nu börjar det kanske närma sig med att slipa på en belöning för att vi klarar samban. =D Ds.

    SvaraRadera