måndag 14 mars 2011

Jag försov mig

nästan (?!) imorse. Eller jag försov mig faktiskt. Jag ställde klockan på 6:45 för jag vet att det alltid är segt på måndagar.

Jag vaknade vid 6:23, kollade vad tiden var och konstaterade att jag hade 22 minuter kvar tills klockan skulle ringa så jag la tillbaka huvudet på kudden. Jag började drömma en ny dröm, men så småningom fick jag en känsla av att väckarklockan snart borde signalera.

Då öppnade jag ögonen och såg att klockan visade 7:23. Jag hoppade nästan ur sängen, på med kläderna, borsta tänderna, sätta upp håret, iväg till jobbet.

Frukosten då? Jo, den hade jag inte tid att fixa så jag köpte en macka på vägen till kontoret...Jag var faktiskt på jobbet i tid, och det känns ju skönt, men jag kan inte säga annat än att måndagar verkligen är sega.

Hur började er vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar