måndag 21 mars 2011

Träning för hela kroppen

Den här kvällen har min kropp fått allt den kan få av träning.

Jag började med PowerYoga, där jag jobbade med min smidighet, uthållighet, balans och koncentration. Dessutom brände jag 272 kcal.

Efter yogan sprang jag ner till gruppträningslokalen för att delta i FYS-passet. Vilken fantastisk träning! Perfekt för att bränna kalorier och fett, förbättra konditionen, stärka muskulaturen, samt höja mjölksyratåligheten.

Hur vet jag det? Jo, jag kunde känna att både hjärtat och musklerna fick jobba och det bidrar till bättre kondition och att man bränner kalorier. Dessutom fick jag hjälp av pulsklockan som efter avslutad klass visade att jag lyckades jobba i alla pulszoner under passet som varade i 1 timme och 18 minuter.

Tid i de olika zonerna:

  • PZ1 – 11:49
  • PZ2 – 14:37
  • PZ3 – 18:46
  • PZ4 – 17:37
  • PZ5 – 09:26

Vad som händer i kroppen när man befinner sig i de olika pulszonerna kan ni läsa i ett tidigare inlägg.

Hur många kalorier blev det på fysen då? Otroliga 821 kcal!!!

Dagens kaloriförbrukning (genom motion) blev därmed 1093 kalorier och kroppen mår hur bra som helst. Nu ska jag fylla den med energi för att möjliggöra dess återhämtning under natten.

Imorgon väntar nya utmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar