onsdag 16 mars 2011

Ikväll gör jag ingenting

eftersom jag har bestämt mig för en vilodag. Senast jag hade en sådan var förra måndagen, så det var verkligen dags att ta det lugnt en dag. Jag kommer troligen att lata mig i soffan och titta på tv som jag annars inte hinner med pga träningarna.

Denna vilodag började bra: vågen visade 73,9 kg vilket ju innebär att jag äntligen lämnat viktplatån.
Det ser nästan ut som 73,5...snart där! ;o)

Nu hoppas jag att jag kan fortsätta gå ner i vikt. Jag längtar tills vågen stannar på 69,x kg!

Dessvärre är det 4 kg kvar tills jag kan glädjas åt att ha nått detta delmål, så det kommer att krävas fortsatt mycket träning och en hälsosam kost.

Som inspiration till nyttiga maträtter kommer jag att använda boken Frisk aptit av Gordon Ramsay som jag beställde från Adlibris och fick levererad idag. Jag ser fram emot att prova recepten i boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar