torsdag 10 mars 2011

För lite sömn

har det blivit den här veckan, 6 timmar och 45 minuter i snitt. Det måste jag ändra på.

Framför allt för att jag känner mig trött, men också för att det säkert påverkar min träning. Jag tror att anledningen till att jag inte kunde njuta av gårdagens fysiska aktiviteter kan ha berott på att jag var för trött helt enkelt, och det var också därför det kändes extra skönt efter Mindfulnessen.

Sen är det så att ju längre tid jag är vaken desto mer energi behöver kroppen, vilket betyder att jag äter mer mat för att orka hela dagen. Det hela kan man kanske sammanfatta så här ur viktminsknings synpunkt:

Mer mat + mindre effektiv träning = viktplatå

Jag vet att jag egentligen borde sova ca 8,5 timme varje natt för att känna mig utvilad och må bra; det borde inte vara så svårt. Klockan brukar ringa kl 7 på morgnarna och om man räknar tillbaka så är det bara att börja varva ner runt kl 22, kanske läsa lite, och sen somna mellan 22:30-23:00. Då har man åtminstone 8 timmar på sig att sova.

Jag ska försöka lägga mig i tid ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar