onsdag 30 mars 2011

Jag lever!

Jag hade en trevlig promenad från jobbet till gymmet. Det var härligt att vara ute i naturen och njuta av solen innan jag skulle gå ner till spinningsalen.


Det första som hände när jag satte mig på cykeln var att jag fick huvudvärk. Jag vet inte vad det beror på men jag har märkt att varje gång jag går på spinning får jag huvudvärk... Hur kan det förklaras? Kan huvudvärken orsakas av att jag egentligen inte tycker att spinning är särskilt kul?

Så kan det vara, eftersom spinning inte är mitt favoritpass. Jag älskar att cykla, jag brukar cykla mycket på somrarna, men att sitta i en mörk lokal och försöka föreställa mig att ”jag nu ska cykla uppför en backe” är inte lika inspirerande.

Varför går jag på spinning då? Jo, jag tycker att det är en effektiv träningsform som är jättebra för konditionen och förstärker lårmusklerna som ju måste bära hela min vikt hela dagarna. På dagens pass hade jag en maxpuls på 166 och en medelpuls på 142 slag/minut och 558 kalorier brändes. Spinningklassen avslutades med stretch och det kändes skönt att ha överlevt passet ;o).

Nästa klass ägde rum i en liten lokal på övervåningen med fönster åt två håll. Genom fönstren såg man skogen på ena sidan, medan åt andra hållet hade man utsikt mot kanalen. Fint var det och perfekt för mental träning.

Mindfulness är helt underbart. Jag blir alltid avslappnad; kan verkligen släppa alla tankar som försöker komma och bara fokusera på nuet. Jag tycker att alla borde prova Mindfulness!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar