lördag 26 mars 2011

Actic Cirkel

är ett av de nya passen på Sydpoolen. Som jag skrev imorse, skulle jag prova det idag och det gjorde jag också och förbrände 525 kcal på 50 minuter.

Jag mådde väldigt bra både under och efter passet. Efter uppvärmningen jobbade vi vid olika stationer där vi körde både styrke- och konditionsövningar. Vi körde 2 rundor där några stationer byttes ut till andra varvet. Man körde i 45 sekunder och vilade i 15. Ibland var det så att bara en av oss jobbade vid en station i 45 sekunder och den andra peppade, sen bytte vi, medan vid andra stationer jobbade vi samtidigt. Vi gick alltså runt två och två.

Vi var 2 killar och 2 tjejer på träningen och det var kul för hon som jag fick jobba med är mamma till en av mina f.d. lagkamrater. Det var riktigt skoj att träna med henne och så stark hon var!

Jag kände mig jättestark också! På de flesta stationerna kunde jag jobba med de tyngsta vikterna och tekniken klagade de inte heller på. Vi hade 2 instruktörer och eftersom vi bara var 4 deltagare fick vi mycket hjälp och pepp under hela passet, det var verkligen motiverande. Det kändes bra att kunna köra med stora vikter och ändå ha rätt teknik, jag kände mig faktiskt lite stolt :o).

Exempel på övningar vi körde: knäböj, utfall, boxning, bänkpress, dips, marklyft, trippelrodd, hopp upp- och ner på en stepbräda, biceps, arnoldcurl, axlar på olika sätt (där hade vi en övning där jag tyckte att det hade räckt med mindre vikter, men klarade mig ändå ganska bra), crunches och den obligatoriska plankan. Det var några fler stationer, men jag minns inte namnet på dem även fast jag hade känt till dem redan innan den här klassen :o/

Det var alltså inte många okända övningar för mig, men något gjorde att passet ändå kändes speciellt. Jag tyckte att hela kroppen fick jobba och känner att jag gärna vill fortsätta gå på passet.

Det vore ännu roligare om det var flera deltagare (vilken stämning det skulle vara då!), men passet är ju nytt så det tar en liten stund innan folk hittar dit, dessutom sken solen idag och då vill väl inte alla svettas i en gruppträningslokal.

Jag var dock där och svettades ordentligt. Jag känner mig nöjd med både mitt beslut om att träna och själva träningen. Tummen upp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar