onsdag 9 mars 2011

En sen rapport

pga Champions League som jag borde ha struntat i. Jag blev bara irriterad på allt...så synd!

Synd med tanke på hur lugn och harmonisk jag kände mig efter Mindfulness-klassen. Den var så underbar... jag kunde verkligen slappna av, koncentrera på andning och känna efter hur det kändes i kroppen.

Jag önskar att jag kunde använda Mindfulness i vardagen, i stressiga situationer, när jag känner mig irriterad (som under fotbollsmatchen) och när det känns som att ingenting går som det ska... jag måste lära mig denna teknik ordentligt.

Mindfulnessen var det bästa passet idag. Jag tyckte inte att Zumban var särskilt kul denna kväll. Inte ens den mexikanska dansen fick mig att le, och den brukar verkligen få mig att må bra annars...så det var nog inget fel på passet utan snarare på mig. Klassen pågick i 52 minuter och jag brände 494 kalorier.

Spinningen började segt, min vänstra sko ville inte fastna i pedalen... jag var nära att byta cykel när jag äntligen lyckades med denna ”svåra” uppgift. Klassen var annars helt okej, men jag kunde tyvärr inte lägga på tillräckligt mycket motstånd eftersom jag fortfarande känner av träningsvärken i låren (i 6 dagar har jag haft ont nu... har aldrig varit med om något liknande), men jag höll takten i alla låtar och det är det viktigaste. Jag får lägga på det där lilla extra nästa gång och då blir kanske kaloriförbrukningen högre än dagens 558 kcal.

Det var alltså ingen rolig kväll vad det gäller den fysiska träningen, men den mentala delen var verkligen lyckad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar