tisdag 1 mars 2011

Vill inte klaga, men...

jag har fortfarande ont i axeln, samt mellan skulderbladet och ryggraden på min vänstra sida. Lite Eeze spray och massage hjälpte igår kväll,

så jag vaknade inte på natten pga smärtan, men efter att jag klev ur sängen i morse kom den smygandes.

Har bokat tid hos en sjukgymnast, men det är inte förrän den 18 mars jag kan träffa henne, så jag har sms:at naprapaten och hoppas verkligen att hon kan hitta någon tid för en akutbehandling så fort som möjligt.

Undrar om smärtan inte beror på att jag har ganska dålig hållning? Jag tittade på lite olika hjälpmedel som håller skuldran på plats. Kommer att fråga naprapaten/sjukgymnasten om de anser att dessa kan hjälpa.

En sk. hälsoväst finns att beställa på http://k99.noxshop.se/

och ett ryggstöd kan man köpa på Smärtapoteket:


Om man ser på bilderna, tycker jag att ryggstödet verkar ge bättre stöd, men vad vet jag? Känner ni någon som provat något av dessa? Funkar det?

2 kommentarer:

  1. Hej, har du provat? Vilken är bäst?

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Nej, jag har inte provat dem, hittade dem endast i nätbutiker. :o/
    Men jag testade en annan sort på Hälsomässan i höstas som verkade bra. Den var mer diskret än dem här och ändå fick mig att sträcka på mig. Dessvärre kunde jag inte köpa den då så jag har ingen erfarenhet av längre användning.
    Jag kommer tyvärr inte ihåg namnet på tillverkaren men kan försöka ta reda på det om Du vill.
    I följande inlägg kan du se hur den såg ut:
    http://healthbysz.blogspot.se/2011/11/lang-och-rolig-dag.html.

    Ha en trevlig kväll!
    /Szilvia

    SvaraRadera