tisdag 8 mars 2011

Vilken gullig instruktör...

Juan är. Alla kvinnliga deltagare fick var sin tulpan av honom efter dagens Latino.

Klassen var lika rolig som vanligt. 617 kalorier blev brända under de 55 minuter som vi dansade till de härliga latinamerikanska rytmerna.

Men detta var inte mitt enda pass idag, utan jag var svettig redan innan vi började skaka på rumpan.

Jag inledde kvällen med Step intervall där jag faktiskt fortfarande kunde känna av träningsvärken i framsida lår. Ibland var det jättejobbigt att ta sig upp på stepbrädan, men jag kämpade på och var alltid tacksam när det mellan step-låtarna kom pump-låtar då vi körde styrka och benen fick vila lite. Passet resulterade i 578 förbrända kalorier.

1195 kalorier brände jag totalt på kvällens pass, så nu kan jag lägga mig med gott samvete trots att jag åt en semla idag.

1 kommentar: