torsdag 24 mars 2011

Innebandy

med killar stod på schemat efter Aerobicsen. Jag slutade spela innebandy i november efter 12 år som målvakt. Sedan dess har jag bara tagit på mig hjälmen en gång, även då för att träna med makens lag då de saknade målvakt. Den gången var det en mer seriös träning och jag tyckte att det gick riktigt bra och att det var rätt kul.

Nu är säsongen slut, så killarna kör bara för att de tycker att det är roligt. Sådana här träningar blir det otacksamt att stå i mål. Som målvakt brukar man ju läsa spelet, men när utespelarna inte tar det på allvar och inte gör som de förväntas göra, blir det svårare.

Så var det till en början idag; det gick helt okej, men jag lyckades inte med de riktigt bra räddningarna. Jag var tvungen att ställa om hjärnan, och då gick det hur bra som helst, jag räddade det ena svåra skottet efter det andra och storspelade sista 20-25 minuterna. Då var det riktigt skoj också!

Här kan ni se en bild från förra året då jag spelade med Nykvarns IF damlag i div 1. Herregud, vad tjock man var/såg ut i målvaktskläderna! Men det var en fantastiskt rolig säsong med ett underbart gäng!

Dagens innebandyträning bidrog till viktminskningen med 604 förbrända kalorier.

Nu vill jag sluta lukta svett, så jag ska till badrummet!

Hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar