torsdag 10 mars 2011

Rolig kväll!

Oh, vad kul det var på gymmet idag! Den här kvällen kändes allting jättebra. Jag körde Aerobics i 53 minuter och 56 sekunder och Fys & Självförsvar i 1 timme, 6 minuter och 4 sekunder, vilket betyder att jag körde hård träning i exakt 2 timmar idag... intressant att det kan bli så med siffror ibland.

Idag var sista gången vi körde den ”gamla” koreografin på Aerobicsen, och även om den är rätt rolig och jag tyckte att passet var bra idag, ser jag fram emot de nya kombinationerna. Det är alltid kul med utmaningar och lite variation. På detta pass brände jag 605 kalorier.

Sen gick jag på Antistress Yoga. Senast jag var på någon form av yoga var den 27 februari, dvs. för nästan 2 veckor sedan. Jag har saknat yogan, jag tycker att det är så himla skönt att stretcha och ge sig själv lite tid då man kan titta inåt och känna efter hur kroppen känns och hur själen mår.

Kl 20 var det dags för Fys & Självförsvar. Det var tuff konditionsträning idag också (679 kalorier blev brända), kanske inte lika mycket benstyrka som förra gången... vilket förhoppningsvis gör att jag utan större problem kan gå på toa imorgon bitti ;o). Vi gjorde några stretchövningar också och dessutom fick vi lära oss hur vi försvara oss i 3 olika situationer:

  • Om någon kommer mot dig med en kniv.
  • När någon håller i din handled med motsatt arm – alltså håller i höger hand med sin vänster eller tvärtom.
  • Ifall någon håller i din handled med samma arm – dvs höger med höger eller vänster med vänster.

Det var kul att öva på självförsvar och man kan kanske fortsätta träna på det på sin make här hemma ;o), så kommer det att gå bättre nästa torsdag. Jo, jag har bestämt mig för att fortsätta gå på detta pass eftersom instruktören nu var förberedd och träningen innehöll både fys och självförsvar som det står i namnet, samt jag hade jätteroligt. Det är precis så ett pass ska vara.

Nu ska jag bara få i mig någon mat, duscha och lägga mig...om 30 minuter måste jag ligga i sängen och försöka somna!

Vi hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar